مقالات آرشیو خبر ها
پل لیرولا کیست؟ جوان کاتالانی که سرنوشتش ، ستاره شدن است

پل لیرولا کیست؟ جوان کاتالانی که سرنوشتش ، ستاره شدن است

این بازیکن نوجوان به تازگی در تابستان با قراردادی دو ساله از قهرمان ایتالیا به سبز و مشکی ها پیوسته است، اما از همین الان خود را از مقایسه شدن با دنی آلوز تبرئه می کند.

 

59 دقیقه از اولین بازی تاریخ ساسولو در دور گروهی یورو لیگ گذشته بود که پل لیرولا، توپ را در سمت راست زمین از آن خود کرد، آن زمان او حدود 40 متر با دروازه ی اتلتیکو فاصله داشت. این اسپانیایی جوان یک یار رقیب را از پیش رو برداشت،، با سرعت نفر بعدی را هم پشت سر گذاشت و سپس نفر سوم را در مسیرش به سمت دروازه محو کرد و بعد از آن با خونسردی توپ را از دروازبان با پای چپ غیر تخصصی عبور داد.

 

این جور گل زدن توسط یک دفاع راست 19 ساله برای اینکه خود را در یک میدان اروپایی مطرح کند محشر بود، اما برترین استعدادیاب های اروپا مدت هاست که با استعداد حیرت آور لیرولا آشنا هستند.

 

در واقع این بازیکن اهل کاتالونیا، تازه اولین بازی اش را برای تیم ب اسپانیا در دسته ی سوم فوتبال اسپانیا بازی کرده بود، از رختکن بیرون آمد و مدیر برنامه هایش را دید که با استعدادیاب اصلی یوونتوس گرم صحبت است.

 

او در ابتدای ماه جاری میلادی در گفت و گو با نشریه گاتزتا دلااسپورت در مورد این ملاقات صحبت هایی کرده بود:

 

آنها به من گفتند که بیانکونری من را می خواهد و من هیچ شکی درموردش نداشتم.

 

تیم هایی نظیر منچستر سیتی و بارسلونا هم به او علاقه داشتند، اما قلب لیرولا به او راه تورین را نشان داد:

 

من یووه را انتخاب کردم زیرا عاشق فوتبال ایتالیا هستم. اینجا کاملترین و سازنده ترین لیگ دنیاست. ایده ام این بود که یوونتوس بهترین مکان برای رشد، پیشرفت و بالا بردن ارزش من خواهد بود.

 

آمار لیرولا تا قبل از بازی دیشب برابر خنت بلژیک

 

لیرولا در ژانویه ی 2015 و در ابتدا به صورت قرضی به یوونتوس پیوست اما در تابستان بعدش انتقال 500 هزار یورویی اش به تورین را تکمیل کرد. او در ابتدا برای جا افتادن به مشکل خورد، اما این مسئله صرفا به مسائل خارج از زمین محدود می شد (دلش برای مدیترانه تنگ شده بود!) ، داخل زمین، او شکوفا شده بود. در 37 بازی برای تیم پریماورا یوونتوس، او 3 گل زد و 9 پاس گل به نام خود ثبت کرد. جای تعجبی نبود که ماسیمیلیانو آلگری بلافاصله علاقه اش را به پیشرفت لیرولا را ابراز کرد و مرتبا از او برای تمرین با تیم اصلی دعوت به عمل می آورد.

 

این بازیکن نوجوان که احساساتش حسابی به جوش آمده بود گفت:

 

هر جلسه ی تمرینی مثل درس دانشگاه است.

 

با توجه به این موضوع، استفان لیختشتاینر عملا استاد او بوده است.

 

او در گفت و گو با شبکه ی تلویزیونی یوونتوس در ماه های ابتدایی امسال گفته بود: ‌

 

لیختشتاینر الگوی من است، او دفاع راست فوق العاده ای است. همواره بازی او در فاز دفاعی را به دقت نگاه می کنم، سعی می کنم از او یاد بگیرم، امیدوارم، روزی، به سطح او برسم.

 

با این همه، اگرچه لیرولا از لیختشتاینر یاد می گرفت، مشخص بود که ستاره ی نوظهور سابق اسپانیول، که دوران حرفه ایش را به عنوان یک وینگر شروع کرده است، خصوصیات بازی اش به دنی آلوز شباهت بیشتری دارد. به همین دلیل لیرولا از اینکه می دید این بازیکن برزیلی به محض اینکه او یووه را به قصد ساسولو ترک کرد، به یوونتوس آمد، ناامید شد.

 

الگوی فوتبالی من لام بوده است، اما با توجه به خصوصیاتی که دارم بیشتر خودم را در دنی آلوز می بینم. ناراحت کننده بود که نتوانستم با او تمرین کنم.

 

البته این اصلا به این معنا نیست که لیرولا احیانا از اینکه یووه را برای پیدا کردن فرصت بازی ترک کرده باشد ناراحت است. به جرئت می توان گفت، او در ساسولو محیط بهتری برای اینکه به پیشرفت فوتبالش ادامه دهد و همچنین راهنمایی بی نقص چون اوزبیو دی فرانچسکو پیدا کرده است:

 

به محض اینکه از راه رسیدم دی فرانچسکو به من گفت: «سن تو برایم مهم نیست، اگر سر به زیر، خواهان یادگیری و لایق بازی باشی، فرصتش را به دست خواهی آورد.»

 

دی فرانچسکو در ادعای خود صادق بود، او به بازیکن تازه واردش در بازی برگشت ساسولو در لیگ اروپا در مرحله ی انتخابی برابر ستاره ی سرخ بلگراد بازی داد. لیرولا با پاس گلی که به براردی داد و منجر به تساوی 1‐1 این تیم شد ثابت کرد لایق این فرصت بوده است. این تساوی ساسولو را با نتیجه ی مجموع 4‐1 به دور گروهی لیگ اروپا رساند. اولین گل دوران حرفه ای برابر اتلتیکو بیلبائو ثبت شد و کاملا واضح گردید که ساسولو حالا یک استعداد خاص دیگر در دستانس دارد. با این حال دی فرانچسکو، به سرعت هرگونه بزرگنمایی پیرامون او را سرکوب کرد.

 

او بلافاصله در گفت و گو با اسکای اسپرت ایتالیا در بازی ای که در رجیو امیلیا برگزار شد گفت:

 

لیرولا پتانسیل هجومی قابل توجهی دارد، اما او در دفاع باید پیشرفت کند.

 

 

با این حال، از همین الان هم مشخص است که لیرولا آماده، خواهان و قادر به پیشرفت است، موردی که نه تنها برای ساسولو، که برای یوونتوس هم امیدوارکننده خواهد بود.

 

اینکه باشگاهم به من به چشم سرمایه گذاری برای آینده نگاه می کند موضوعی است که به آن افتخار می کنم، هدفم این است که در طول دو سال اینجا پیشرفت کنم تا بتوانم در حد یووه بشوم، بازی کردن برای یووه رویای من است.

 

در عین حال، رویای یووه هم این است که به سرعت و در سال 2018 شرایط لازم برای جاگزینی دنی آلوز «پیر» با دنی آلوز «جوان» را داشته باشند.

 

از سایت گل


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: